Kasna večera može da ubrza starenje kože – EVO ŠTA RADITI

Naučnici otkrili da su nepravilne prehrambene navike poremetile biološki sat kože miševa, što je dovelo do slabljenja kožnog enzima koji blokira štetno ultraljubičasto zračenje Sunca.

Svi mi ponekad volimo da kasno uveče pojedemo nešto, bilo da je to čips, sendvič ili neka čokolada. Iako znamo da to nije baš najzdravija opcija, ponekad se toj želji jednostavno ne možemo odupreti, a pogotovo ako gledamo neki film. Osim što se zbog kasnog obroka možemo lakše ugojiti, konzumiranje hrane u kasne sate loše je i za našu kožu.

Džejson Emer, dermatolog iz Njujorka, tvrdi kako uživanje u ponoćnim grickalicama ili nekom većem obroku ne doprinosi samo nadutosti i debljanju, već može uticati na starenje kože i njena oštećenja, pa čak i rak kože.

“Teški obroci pre spavanja mogu oslabiti enzim koji štiti kožu od UV zračenja Sunca”, objašnjava dermatolog Stjuart Kaplan. To je potkrepilo istraživanje koje je sproveo “Jugozapadni Medicinski Centar” Univerziteta u Teksasu, a naučnici su otkrili da su nepravilne prehrambene navike poremetile biološki sat kože miševa, što je dovelo do slabljenja kožnog enzima koji blokira štetno ultraljubičasto zračenje.

Iako je važno imati na umu da su ovi testovi rađeni na miševima, a ne na ljudima, to ipak donosi vrlo uverljiv argument protiv kasnog obroka.

“Uz UV faktor, dokazano je da grickanje pre spavanja (posebno slatkiša) može povećati razliku šećera u krvi i stvoriti upale, što pogoršava stanja poput akni i ekcema”, kaže doktor Emer. Ipak, trebalo bi da znamo kada najkasnije možemo da jedemo uveče.

“Zavisi od toga šta jedete. Što je obrok teži, to biste duže trebali da sačekate pre nego što odete da spavate. Preporučujem najmanje dva sata, koliko treba vašem telu da svari većinu hrane. Nikada ne biste trebali ići u krevet naduti i siti”, kaže doktor Kaplan.

Iako dermatolozi kažu da je generalno najbolje suzdržati se od grickalica, doktor Emer upozorava da određena hrana može pogoršati nuspojave na koži, uključujući crvenilo i akne. Najgori krivci za to su mlečni proizvodi, čokolada, pržena hrana i bilo šta sa visokim glikemijskim indeksom, za koji je dokazano da povećava proizvodnju ulja tokom noći i doprinosi pojavi akni i mitisera.

“Konzumiranje slane hrane kasno uveče takođe može dovesti do toga da naše telo zadržava vodu jer pokušava da suzbije dodatu so i ujednačiti tonus u našem sastavu”, kaže Rene Relou, kozmetičarka slavnih iz Njujorka.

Ako baš morate nešto da grickate uveče, dermatolozi kažu da se držite organske i neprerađene hrane, poput voća bogatog antioksidansima (doktor Emer posebno preporučuje žuto i narandžasto, jer se boja njihovog antioksidansa beta-karotena u telu pretvara u vitamin A), lisnato povrće i hleb od pšeničnog brašna.

Bez obzira na to kada ili šta jedete, sledećeg jutra obavezno odradite negu kože, tretirajte lice rolerom i stavite pozamašnu dozu kreme za sunčanje.

(24sata.hr)