in

Vozači novosadskog GSP-a odustali od štrajka

Moglo je da se desi da javni prevoz u drugom najvećem gradu u zemlji danas stane – ipak, vozači novosadskog GSP-a su odustali od najavljenog štrajka, jer su im predstavnici grada na sastanku održanom u nedelju – obećali da će ispuniti njihove zahteve. Evo kako je izgledala petodnevna borba vozača za veće plate, i kako će se to odraziti na druga javna preduzeća čiji je osnivač grad.

Većina autobusa koji prevoze građane u Novom Sadu mogla je da ostane parkirana u garažama – zamalo da i jeste, jer su upravo to na skupu drugog februara najavili radnici GSP-a.

Jer, kada je predsednik Asocijacije slobodnih i nezavisnih sindikata u JGSP „Novi Sad“ Vladimir Andrić  upitao svoje kolege da li se slažu da u ponedeljak sedmog februara, naprave totalnu obustavu rada, većina je predlog glasno prihvatila.

Štrajka ipak nije bilo, jer im je ispunjen jedini zahtev – veće plate. Grad je četri dana ćutao, a onda su radnici dobili poziv na sastanak.

U nedelju ujutru, posle skoro tri sata pregovora dobili su obećanje.

“Ono što smo se dogovorili je da će Grad, odnosno pregovarački tim grada i sindikata težiti da do polovine marta usvoji poseban kolektivni ugovor koji će predstavljati osnov za izradu kolektivnog ugovora unutar Gradskog saobraćajnog preduzeća”, objasnio je Žarko Mićin, šef Kabineta gradonačelnika Novog Sada.

Među tridesetak radnika koji su učestvovali u pregovorima bio je i Nebojša Jeličić, kontrolor. Zadovoljan je, jer su kaže, osnovni cilj ispunili.

Konkretni iznosi nakon dogovora poslovodstva sa sindikatom

“Nama je bio osnovni cilj da se veže minimalna cena rada na republičkom nivou koja iznosi 35.000 dinara za koeficijenat 1. Znači mi kad zakucamo minimalnu cenu rada na republičkom nivou nama će plata znači konstantno rasti, znači i to je najpošteniji način obračuna plate”, kazao je Jeličić.

Koliko tačno će biti veća primanja vozača koja su sada oko 60.000, odnosno kontrolora oko 45.000 dinara, biće dogovoreno u narednim danima, sa rukovodstvom preduzeća.

“Sešćemo, razgovaraćemo i bez tog razgovora dok mi ne sednemo i ne vidimo ne bi mogli da kažemo neku sad konkretnu cifru koja je, ali tvrdim da će biti sigurno bolje”, dodaje Jeličić.

Dobra vest je i da će se novi kolektivni ugovor odnositi na sva javna preduzeća čiji je osnivač grad. Loša vest je da nagomilani problemi u GSP-u ostaju – između ostalog i nedostatak vozača, jer su mnogi, upravo zbog niskih zarada, prešli u privatni sektor.