in

Tviter etiketira medije, moramo znati identitet onih koji odlučuju

To što je Tviter odlučio da brendira medije na osnovu prijava neimenovanih nevladinih i međunarodnih organizacija zabrinjava – moramo znati identitet onih koji odlučuju o tome kako bi procenili može li im se verovati, izjavila je za TV Prva kolumnistkinja Nedeljnika Ljiljana Smajlović.

Dodala je da ona nema razloga da veruje Tviteru.

Smajlović je podsetila da se navršilo godinu dana kako je Tviter počeo da obeležava medije (kao „saradnike vlade“), dodavši da je Evropska federacija novinara tada žestoko kritikovala takvu praksu.

„A posebno zbog netransparentnosti kriterijuma“, rekla je Smajlović i to nazvala „etiketiranjem“ i razlogom zbog čega se slaže sa tvrdnjom da se radi o jednoj vrsti cenzure.

„Unapred nekoga etiketirate, bez obzira na to da li na tu društvenu mrežu ‘kači’ najistinitiju priču na svetu, i etiketira ga kao sumnjivog“, navela je Smajlović, koja smatra da su bez etikete ostali „mediji sa čijom se uređivačkom politikom slažete“.

„Tviter i Fejsbuk su pod žestokim pritiskom američkih vlasti“, ocenila je, a kao primer navela optužbu američkog predsednika Džozefa Bajdena da „Fejsbuk ubija tako što dozvoljava objavljivanje antivakserskih stavova“, koju je povukao pošto se ta društvena mreža pobunila.

Vraćajući se na odluku Tvitera da obeleži deo medija u Srbiji, Smajlović je rekla da zabrinjava to da je ta društvena mreža odlučila da „brendira“ medije na osnovu prijava neimenovanih nevladinih i međunarodnih organizacija.

„Moramo znati identitet onih koji odlučuju o tome – ko su ti ljudi, da li su oni zaista nezavisni eksperti – kako bi procenili može li im se verovati, i niko nije ‘sveta krava’“, rekla je Smajlović.

„Nemam razloga da verujem Tviteru“, poručila je Smajlović i dodala da su sinoć ukinuti tviter nalozi talibanima.

„Hoće da ih spreče da u lepšem svetlu prikazuju ono što rade u Avganistanu, ali je to borba između dve propagande, njihove i američke, a pobeđuje američka propaganda“, zaključila je Smajlović.

Tviter je pre nekoliko dana označio na svojoj platformi RTS, Radio-televiziju Vojvodine, Politiku, Tanjug, B92, TV Prva, TV Pink, TV Hepi, Kurir i Informer tagom „Medij koji sarađuje sa Vladom Srbije“.

Iz te kompanije su kazali da prave razliku između medija koji se finansiraju iz javnih sredstava i onih koje kontroliše država ili vlada i da je njihov „fokus na označavanju medija pod kontrolom države koji nisu oslobođeni od političkog uplitanja i pritiska vlade“.