in

Srbija ukida železničke pruge u Banatu, a gradi autoput zbog Linglonga

Povodom vesti da će u Srbiji u naredne dve godine biti uklonjeno oko 435 kilometara starih pruga na kojima se železnički saobraćaj ne odvija i koje nisu predviđene za dalju eksploataciju, oglasio se Zrenjaninski socijalni forum.

U saopštenju koje je forum objavio, podseća se da tu spadaju i pruge Sečanj – Jaša Tomić (10,36 km) i Zrenjanin fabrika – Vršac (81,2 km).

„Pruga Zrenjanin – Vršac je rekonstruisana pre nešto više od dve decenije, a izgrađeni su i novi mostovi na Tamišu u Sečnju i na Brzavi u Konaku.

Prema izjavama radnika železnice, koje se mogu pronaći u medijima, ova pruga je u dobrom stanju.

Za razliku od pokrajinskog prostornog plana koji je važio do 2020, nacrtom Regionalnog prostornog plana Autonomne Pokrajine Vojvodine 2021-2035, koji je trenutno na javnom uvidu, nije predviđena obnova ovih pruga i one će zauvek nestati.

Te dve železničke pruge u istoriji su bile najznačajnija saobraćajna veza velikog broja banatskih seoskih naselja i regionalnih centara Zrenjanina i Vršca.

Njihovim ukidanjem ugrožava se obnova privrede i sprečavanje daljeg propadanja sela u ovom delu Srbije.“

Dok ukida pruge čiji značaj u budućnosti može biti obnovljen, Republika Srbija gradi infrastrukturu koja nije potrebna domaćem stanovništvu, već stranim kompanijama.

Tako je predviđeno da se gradi autoput Beograd-Zrenjanin-Novi Sad iako bi bilo sasvim dovoljno da se modernizuju postojeći putevi.

„Takva odluka doneta je zbog toga što se u Zrenjaninu gradi džinovska fabrika autoguma privatne kinseke firme Linglong. Za našu državu važnije su potrebe stranih kapitalističkih preduzeća nego one domaćeg stanovništva.

Definitivno ukidanje pruge Sečanj-Jaša Tomić i Zrenjanin – Vršac pokazuje kako ni pokrajinska ni republička vlast nemaju nameru da se posvete privrednom, socijalnom i saobraćajnom razvoju Banata.

Nekad bogata sela danas su pretvorena u salaše, zahvaljujući neoliberalnom konceptu privrednog razvoja po kome ekonomske aktivnosti i stanovništvo treba koncentrisati u velikim gradovima“, stoji u saopštenju Zrenjaniskog socijalnog foruma.

Savet za borbu protiv korupcije objavio analizu poslovanja Železnica, pa dobio pretnje od Zorane Mihajlović