in

Saobraćajne nesreće u poslednje vreme uglavnom zbog nepažnje vozača

Saobraćajne nesreće u poslednje vreme najčešće nastaju zbog nepažnje vozača, rekao je za N1 Milan Vujanić, profesor Saobraćajnog fakulteta u penziji.

„Nisam primetio da se radi o izuzetno starijim vozačima, pošto kod nas ne važi ograničenje po godinama kao u Evropskoj Uniji, nego baš situacije u kojima je došlo do nepažnje izazvane ili dugom vožnjom ili putnicima u vozilu, ali ponavljam nema veze sa tim da li vozač ume ili ne ume da vozi. Situacija je potencirana jer je veliki broj vozača u EU isključen zbog godina starosti, pa postoji velika potražnja za vozačima, pa je veliki broj naših vozača otišao da radi u Evropsku uniju.“ kaže Vujanić.

Redakciji N1 javio se jedan od putnika koji je autobusom koji se prevrnuo na auto-putu kod Leskovca otišao do Grčke, rekavši da je autobus već bio neispravan, i da se vozač nekoliko sati nakon dolaska vratio za Srbiju, kada je došlo do nesreća u kojoj je poginula jedna osoba, a povređeno više od 30.

„Propisano je vreme vožnje za vozače autobusa i to je jedno od retkih zanimanja kod kojih to važi. To, na primer, imaju i kontrolori leta. Propisano je tačno koliko mogu da voze dnevno, kada treba da prave pauze, koliko tokom dana smeju da upravljaju. Ukoliko je vozač posle kratkog vremena hteo da vrati vozilo onda bi to bilo kršenje pravila, tu bi bilo umor, odsustvo pažnje.“ ističe Vujanić.

Vozač koji je upravljao tim autobusom, uhapšen je u ponedeljak. Kako je potvrdila Policijska uprava u Leskovcu, njemu je po nalogu Osnovnog javnog tužilaštva u ovom gradu određeno zadržavanje do 48 sati zbog teškog dela protiv bezbednosti javnog saobraćaja, nakon čega će sa krivičnom prijavom biti privedent tužiocu.

Na pitanje N1 da li još neko, osim njega, treba da snosi odgovornost za tešku saobraćajnu nesreću, Vujanić kaže da  „ukoliko je vozilo krenulo na put neispravno, a pred svaku vožnju mora da bude kontrolisano, pored vozača mora da snosi osgovornost i dispečer“.

„Nakon nesreće sa autobusom u Bugarskoj, policija je kada je došla u firmu našla 99 prekršaja protiv vozača. Sve se to vidi jer postoji elektronski trag“ zaključio je Vujanić