in

Projekti u Beogradu koji su najavljivani, a nisu realizovani

Projekti u Beogradu koji su najavljivani, a nisu realizovani

Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić položio je u utorak kamen temeljac za izgradnju nacionalnog trenažnog odbojkaškog centra na Novom Beogradu, a istovremeno brojni projekti koje je godinama unazad najavljivala prethodna gradska vlast nisu ni započeti.

Portal N1 podseća na neke od projekata koje je kao gradski menadžer, a zatim i zamenik gradonačelnika najavljivao Goran Vesić, čija realizacija nije ni na vidiku.

1. Rekonstrukcija Ulice kneza Miloša

Još krajem 2015. godine tadašnji gradski menadžer Goran Vesić pomenuo je rekonstrukciju Ulice kneza Miloša, kada je najavio da će problem parkiranja u toj ulici biti rešen izgradnjom podzemne garaže.

„Španci i Katalonci u urbanim jezgrima imali su velikih saobraćajnih problema. Izgradnjom garaža ispod kolovoznih traka rešili su nedostatak mesta za automobile“, rekao je tada Vesić, uz objašnjenje da je on lično došao na ideju o podzemnoj garaži dok je uz direktora „Parking servisa“ Andriju Čupkovića obilazio Barselonu i Madrid.

Beoinfo

Tada su Beograđani prvi put čuli da će renovirana ulica imati šest traka, pomenutu podzemnu garažu od Nemanjine do Višegradske ulice, kao i nekakve rokove za završetak cele ove Vesićeve ideje – građevinska dozvola u julu 2016, početak 2017, a kraj radova za godinu dana.

„Duž cele Ulice kneza Miloša, čija će rekontrukcija početi sledeće godine, biće izgrađen podzemni parking, čime će se dobiti više od 480 parking mesta, dvostruko više nego sada“, izjavio je Vesić 9. februara 2016. godine.

Predviđeno je da garaža ima dva ulaza i izlaza, pojasnio je Vesić i dodao da će Ulica kneza Miloša biti kompletno rekonstruisana, odnosno da će imati po tri saobraćajne trake sa obe strane između kojih će biti razdelno ostrvo, zatim uređene biciklističke staze, drvored, klupe, kao i nove trotoare koji će biti popločani.

2. Izgradnja podzemne garaže na Studentskom trgu

„Gradnja najveće podzemne garaže u Beogradu trebalo bi da počne krajem naredne ili početkom 2016. godine na Studentskom trgu, ispod sadašnje okretnice trolejbusa i Akademskog parka. Kada bude izgrađena podzemna garaža na Studentskom trgu, trolejbuska okretnica će još neko vreme ostati iznad nje“, rekao je 8. decembra 2014. godine za Politiku gradski menadžer Goran Vesić.

Beoinfo

Vesić je tada najavio da je „u daljoj budućnosti” predviđeno njeno izmeštanje na Dorćol, najverovatnije u Dunavsku ulicu.

„Kada će biti preseljena okretnica zavisi od novca kojim budemo raspolagali. To je predviđeno, jer planiramo da Vasinu ulicu i Studentski trg pretvorimo u pešačku zonu“, poručio je Vesić krajem 2014. godine.

3. Most na Adi Huji

Gradska vlast u Beogradu početak radova na izgradnji mosta na Adi Huji najavljivala je najpre za kraj 2017. ili početak 2018. godine, ali umesto realizacije rok je pomeren.

Goran Vesić, u to vreme gradski menadžer, rekao je da će sredinom 2019. godine „biti spremni da raspišu tender za projektovanje, finansiranje i izgradnju ovog mosta”, da bi nekoliko meseci kasnije početak gradnje ipak najavio za 2020. godinu.

A onda je ponovo dao novi rok. U martu 2019. izjavio je da je u toku izrada glavnog projekta, da će most na Adi Huji košati „oko 190 miliona evra” i da će izgradnja početi 2021. godine.

Beograd.rs

Obećanje je Vesić ponovio i nekoliko meseci kasnije.

„Radovi će početi 2021. godine. Kada njega napravimo, to će biti alternativa Pančevačkom mostu. Tog časa ćemo potpuno zatvoriti saobraćaj i usmeriti ga na most kod Ade Huje, da bi republika uradila detaljnu i kompletnu rekonstrukciju Pančevačkog mosta. Inače, most na Adi Huji će biti povezan sa Mostom na Adi i to će biti unutrašnja obilaznica oko Beograda”, objasnio je Vesić.

„Očekujemo da ćemo u narednih mesec-dva potpisati ugovor za izgradnju mosta na Adi Huji“, izjavio je u februaru 2022. godine tada zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić, koji sada, kao ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, gradnju najavljuje za 2024. godinu, u sklopu izgradnje auto-puta Beograd-Zrenjanin-Novi Sad.

4. Izgradnja tunela kod Ekonomskog fakulteta

Kao zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić najavio je krajem 2017. godine da će 2019. početi gradnja tunela od Ekonomskog fakulteta do Bulevara despota Stefana.

„Sledeće godine ćemo početi da gradimo tunel ispod centra grada koji će počinjati negde ispod Ekonomskog fakulteta sadašnjeg, pa negde do Pančevačkog mosta, u Bulevaru despota Stefana“, izjavio je Vesić u septembru 2019. godine.

Beoinfo

Plan detaljne regulacije usvojen je na sednici Skupštine grada sredinom maja 2019. godine, a gradski urbanista Marko Stojčić najavio je početak gradnje tunela „za kraj 2020. godine“.

5. Rekonstrukcija Nušićeve ulice

Početkom marta 2019. godine Goran Vesić je najavio da će se raditi rekonstrukcija Nušićeve ulice, za šta je izdvojeno 59 miliona dinara, precizirajući da je u pitanju deo ulice od Terazijskog tunela do Terazija.

„Ulica će biti popločana, sa baštama i bez mogućnosti prolaza za automobile“, naglasio je tada Vesić.

Promo

Kako je navedeno, novoprojektovana ulica biće pešačkog karaktera, a ulaz će biti omogućen samo interventnim i dostavnim vozilima iz Dečanske ulice u servisnu traku Nušićeve. Biće postavljeno i dekorativno osvetljenje i klupe. Svetlima će biti naglašen ulaz u podzemni prolaz, ali i znak Robna kuća Beograd.

U obnovu će biti uključen i prilaz Čumićevom sokačetu, kao i ulaz u Čavketov pasaž, najavljeno je tada.

Tender za rekonstrukciju Nušićeve ulice bio je raspisan i u martu 2018, ali je tada sve bilo stopirano.

6. Rekonstrukcija Kalenić pijace

Obilazeći u martu 2017. godine radove na uređenju Kalenić pijace, tadašnji gradski menadžer Goran Vesić najavio je „skori prelazak na drugu fazu radova koja će se raditi ove godine“, ali i pripreme za treću i četvrtu fazu i kompletan završetak svih radova do kraja 2018. ili tokom 2019. godine.

Vesić je podsetio da će radovi na Kaleniću biti izvođeni u četiri faze, kako bi pijaca radila sve vreme i podvukao da počinje druga faza koja će se raditi ove godine, a to je mlečna hala i drugi radovi.

Promo

Tokom godine, kako je tada najavio, biće raspisan i tender za projektovanje i izgradnju za treću i četvrtu fazu, kako bi naredne godine počeli radove. Kako je rekao, to podrazumeva radove između dve kapije i sve ostale radove, među kojima i podzemno parkiralište sa oko 40 mesta za one koji rade na pijaci i više od sto za posetioce.

„Očekujemo da do kraja 2018. ili tokom 2019. završimo kompletne radove na pijaci kako bi postala ono što treba da bude – kultno mesto, uređena pijaca i mesto kako treba da izgleda takav objekat na Vračaru i u Beogradu“, podvukao je tada Vesić, da bi u aprilu 2020. godine izjavio da će „do kraja sledeće godine Kalenić biti moderna pijaca koja će zadržati svoj duh“.

Vrtić Barič, otvarnje vrtića, Goran Vesić