in

Prevaranti u Srbiji imaju nov masan trik, ne kupujte i ne potpisujte ništa od kućnih prodavaca

Poslednjih dana Nacionalna organizacija potrošača Srbije dobija povećan broj žalbi na jednu firmu koja se bavi prodajom od vrata do vrata, piše Kurir.

– Prilikom pozivanja potrošača u cilju ugovaranja dolaska prodavca na adresu, saopštava im se iznos od 790 dinara mesečno na godinu dana. Nakon obavljene posete potrošačima ugovor se znatno promeni i iznosi neverovatnih 99.990,00 dinara, objavljeno je na sajtu NOPS-a.

Potrošači moraju da pročitaju svaki ugovor pre potpisivanja i da sa povećanom pažnjom pristupe svakom takvom slučaju. Nije dovoljno verovati, jer postoje i oni „trgovci“ kojima je jedino bitno da ostvare profit bez obzira na posledice, stoji na sajtu.

To nije prvi slučaj prevare potrošača u kojoj im se nudi proizvod uz neki „besplatan“ poklon, a kasnije se ispostavi da je cena višestruko veća od ugovorene. NOPS je inače uputio zahtev firmi koja trenutno vara ljude da bez odlaganja prestanu sa takvom praksom. Ukoliko ne postupe po zahtevu, pokrenuće se postupak u cilju zaštite prava potrošača.

Iz potrošačkih organizacija upozoravaju građane da je najvažnije da robu kupuju od registrovanih prodavaca, jer tada mogu da budu sigurni da mogu da se zaštite i ostvare svoja prava, u slučaju da nešto ne bude u redu.

Ovog leta ima mnogo primedbi građana koji su žrtve trgovaca koji nude različite proizvode sa zdravstvenim efektima. Roba poput prekrivača, masažera i uređaja za čišćenje, koji su dobro obučeni trgovci ranije nudili na prezentacijama, sada se prodaje tako što oni pozivaju kupce telefonom i predstavljaju im ponudu koja se „ne odbija“. Obično je reč o prodaji robe na više rata, uz obavezne poklone, a kada se oni odluče za kupovinu, roba se isporučuje na kućnu adresu, podseća Politika.

U takvim slučajevima, kupci ne uspevaju da raskinu sporan ugovor, niti da stupe u kontakt sa prodavcima. Iz NOPS-a napominju da je važno da kupci znaju da u takvim vrstama trgovine postoji zakonski rok od 14 dana za odustanak bez ikakvih posledica po njih, a ukoliko ne uspeju, mogu da se obrate za pomoć pravnicima koji rade u okviru Savetovališta za potrošače.

Pravnici ističu da u takvim ugovorima ima dosta nepravilnosti, a najčešće je to što im prilikom kupovine nije priložen i obrazac za odustanak od kupovine na koju imaju pravo po zakonu. U potrošačkim organizacijama podsećaju na to da je važno znati da u slučaju da trgovci koji robu prodaju van poslovnih prostorija, a kupcima ne dostave obrazac, kupci imaju pravo da od ugovora o kupovini odustanu u roku od godinu dana.

Izvor: Kurir, NOPS

Kol centri iz Srbije u središtu 200 miliona € teške prevare