in

Lideri opozicije u RS pozvali na bojkot plaćanja RTV pretplate

Predsednici opozicionih stranaka u Republici Srpskoj Mirko Šarović, Branislav Borenović i Nenad Nešić pozvali su građane da prestanu da plaćaju RTV pretplatu, zbog odluke odluke Javnog servisa Radio-televizije Republike Srpske da u digitalni MUX A sistem na poziciju broj jedan uključi banjalučku Alternativnu televiziju, svoju poziciju pomeri na broj četiri, a bijeljinskoj BN televiziji uopšte ne dozvoli priključak.

„Odluka RTRS da u digitalni MUX A na poziciju broj jedan uključi ATV, privatnu televiziju porodice Dodik, samu sebe pomeri na poziciju četiri, a BN, jednoj od najgledanijih televizija, ne dozvoli priključak, već ga čuva za neku od sarajevskih televizija po svom ukusu, pokazuje da muk samovlašća svojih prostranih kabineta žele da prošire na svaku dnevnu sobu u Republici Srpskoj“, naveli su u zajedničkoj izjavi predsednici SDS, PDP i DNS.

Oni su ocenili da se na taj način „nastavljaju poniženja koja Republici Srpskoj priredjuje režim predvodjen SNSD-om“, dodavši da su se ovaj put „pod nogama režima našli pravo na istinu i sama Republika Srpska“.

Navodeći da pravila nalažu da na prvoj poziciji mora da bude Javni servis Republike Srpske – RTRS, Šarović, Borenović i Nešić su naglasili da je „režim naložio da na toj poziciji bude Dodikova porodična televizija, po principu ‘Država, to smo mi’“.

„RTRS, iako odavno ne izvršava svoje zakonske obaveze i do naroda šalje istinu kako je ona vidi, predstavlja trajno dobro naroda Republike Srpske, koje se mora podići iz pepela, a ne gurati u još veće dno“, naveli su lideri opozicije.

Prema njihovim rečima, gradjanima ostaje da do izbora, u oktobru sledeće godine, „smene režima Milorada Dodika sa vlasti i vrate RTRS istini i narodu, a račune za TV pretplatu šalju na adrese kancelarija SNSD u svom mestu“.

„Neće im se ništa desiti, jer im se nema šta ukrasti“, saopštili su Šarović, Nešić i Borenović.

Bijeljinska BN televizija je na osnovu odluke Regulatorne agencije za komunikacije (RAK) 1. septembra isključila svoje predajnike u Novom Gradu, Odžaku i Zvorniku, a od 1. oktobra to mora da uradi i u Bijeljini, Doboju i na Kozari.

„Krajem godine BN TV predajnike mora isključiti i u Boljanicu, Tesliću, Novom Gorazdu. Ovim gašenjem do kraja godine BN TV ostaje bez 50 odsto zemaljskog signala“, saopšteno je iz ove medijske kuće.

Direktor RAK-a Draško Milinović, koji je pre te funkcije bio direktor javnog servisa Republike Srpske (RTRS), izdao je nalog za gašenje predajnika velikom broju tv stanica, medju kojima i BN TV.

Parlamentarna skupština BiH je na zasedanju 7. jula donela odluku kojom se nalaže RAK-u i javnim servisima da se televizijama čiji se predajnici gase obezbedi nesmetan rad putem digitalnog MUX-a A, na isti način kako su to uradile 2015. i 2016. godine ostale evropske zemlje, uključujući i zemlje u regionu – Srbiju, Hrvatsku, Makedoniju i Crnu Goru.

BN televizija je, kako su saopštili, u međuvremenu uputila dva dopisa RTRS-u sa urednom dostavnicom i dokazom da su primljeni, ali ni na jedan dopis odgovora nije bilo.

„Odgovor je dobio ATV, ne samo u pisanoj formi nego je ‘ekspresno’ u HD formatu uključen u MUX A na Kozari i to ni manje ni više nego na poziciju broj 1“, navodi BN TV.

Iz ove medijske kuće su konstatovali da nije teško odgovoriti na pitanje – po kojoj logici je ATV dobio ulazak u MUX A na poziciju 1 u HD formatu, a za BN TV nije bilo mesta ni u običnoj standarnoj rezoluciji.