in

Kritika vlasti prisutnija u štampi nego na televizijama

Biro za društvena istraživanja predstavio je rezultate monitoringa tokom kojeg je od 15. februara do 14. marta posmatrano šest dnevnih listova, televizije sa nacionalnom frekvencijom i N1. Analizirano je više od 1.500 članaka u štampi i više od 2.000 priloga. Utvrdili su da u štampanim medijima postoji jasna podela ko izveštava pozitivno, a ko negativno o vlasti, dok su na televizijama u najvećem broju slučajeva kandidati predstavljeni u pozitivnom svetlu.

U štampanim medijima postoji jasna podela oko toga ko kako izveštava. Štampani listovi koji su u vlasnistvu drzave pišu poziitvno o predstavnicima vlasti (u slučaju Politike i Večernjih novosti i preko 90 odsto). List Nova dominantno je pozitivno izveštavala o opoziciji i negativno o vlasti.

Što se tice televizija, u najvećem broju slučajeva kandidati su predstavljeni u pozitivnom svetlu. Razlog tome je što televizije emituju promotivne spotove kandidata i lista i u tom smislu služe samo kao transmiter. Isključena je mogućnost interpretacije i stavljanja u kontekst. Najveći broj priloga u kampanji su promotivni spotovi.

Izuzetak su Pink, B92 i N1, gde se i kroz druge priloge govori o kandidatima i listama. Dok na Pinku i B92 uglavnom postoje negativni prilozi o opozicionim kandidatima koji se zasnivaju na ličnosti i predstavljaju obračun medija sa kandidatima, na N1 se kritika vlasti predstavlja kroz sagovornike i analitičare. Mediji su Zdravka Ponosa predstavili kao glavnog takmaca Aleksandru Vučiću.

Predsednički izbori preklopili su sve ostale i kod svih lista je teško odvojiti predsedničkog kandidata od nosioca liste na parlamentarnim izborima. Kritika vlasti je prisutnija u štampi nego na televiziji.

Sto se tiče tema, rat u Ukrajini je dominirao u odnosu na sve druge teme.

Tagovi