Ne znam tu računicu, ali znam da je šteta koju Goran Vesić napravi svakim danom na vlasti mnogo veća od 50 miliona dinara. Možemo politički da se prepucavamo, ali to što priča Vesić s ekonomskog stanovišta nema nikakvog smisla, rekao je za portal N1 ekonomista Goran Radosavljević, komentarišući izjavu ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture da svaka blokada autoputa tokom protesta „Srbija protiv nasilja“ ošteti budžet Srbije za 50 miliona dinara.
Naglašavajući da će „kao ministar saobraćaja uvek osuditi svaku blokadu puta“, Vesić je u jednom televizijskom gostovanju ocenio da je „to velika šteta za ovu zemlju“.
„Evo, reći ću vam šta se dešava kad najavite blokadu auto-puta kroz Beograd. Mi dnevno zaradimo tokom leta oko 100 miliona dinara dnevno na putarini. Kada se god najavi blokada, naša zarada je tog dana oko 50 miliona dinara. Znači, mi tog dana izgubimo četiri miliona evra“, izračunao je Vesić.
Ministar je tako u svojoj matematičkoj operaciji primenio kurs od 12 dinara za evro (po realnom kursu NBS reč je o iznosu od oko 400.000 evra), a potom je „objasnio“ kako je došao do svoje procene.
„Zato što ljudi ne putuju tog dana ili ne žele da idu tim delom auto-puta, idu nekim drugim putevima, ne plaćaju putarinu i mi izgubimo 50 miliona dinara samo tog dana. Eto, to je više od četiri miliona evra“, ponovo je Vesić iskoristio „stimulativni“ kurs evra.
Vesićeva računica, prema Radosavljevićevim rečima, „apsolutno nema smisla“.
„Naročito sada kada postoji obilaznica oko Beograda, jer Gazela više nema veze s onima koji putuju kroz Srbiju“, zaključio je naš sagovornik.

Ministar je ušao i u „klinč“ sa strukom, pa je tako doveo u pitanje i objašnjenje profesora Saobraćajnog fakulteta u penziji Milana Vujanića zbog čega deo Koridora 10 koji ide kroz Beograd zapravo i nije auto-put.
„Od svih pet karakteristika koje definišu auto-put ta saobraćajnica ne ispunjava ni jednu. Prvo, mora da ima na svim prilazima oznaku za auto-put, a ovde ga nema. Drugo, nema svuda zaustavnu traku, na primer na mostu Gazela. Zatim, auto-put mora da bude denivelisan na svim ukrštanjima, a kod Dušanovačkog mosta, recimo, to nije slučaj. Četvrto, na auto-putu smeju da saobraćaju samo vozila koja se kreću brzinom većom od 50 kilometara na čas. I na kraju, auto-put mora da ima kontrolisan pristup, a to znači da se zna tačno ko je kada i gde ušao i izašao sa auto-puta, a vi to ovde ne možete da znate“, naglasio je Vujanić u razgovoru za portal N1.

Vesić je argumente profesora Vujanića prokomentarisao rečima „da neki od medija, ovih tajkunskih, pokušavaju poslednjih dana da dokažu da auto-put kroz Beograd nije auto-put“.
„Još će na kraju da ispadne da je u pitanju sokak, kojim inače prođe 200.000 ljudi dnevno, 250.000 i 128.000 automobila, al‘ nema veze. Ne bi li samo rekli ‘e‚ pa oni ne blokiraju auto-put‘. To odvraća deo stranaca koji žele da prođu kroz Srbiju, to smanjuje prihode Srbije i to je potpuno neodgovorno i nešto što je potpuno nedopustivo“, istakao je Vesić.