in

Crna tačka Preljine: Postavljena zaštitna ograda, građani kažu

Na trasi deonice Ibarske magistrale na samom ulasku u Preljinu, u delu gde su bili ulični prodavci, postavljena je metalna ograda sa obe strane. Bankine su postavljene po nalogu republičke inspekcije. Meštani Preljine kažu da je to uključenje bilo vrlo nebezbedno, a ulični prodavci sada negoduju. Kažu da će ograda samo ubrzati saobraćaj, a da će oni ostati bez izvora prihoda.

Više od šest meseci su državne službe tumačile lokalnoj samoupravi u Čačku šta je čija nadležnost i šta ko treba da uradi, kako bi pešaci i svi ostali bili bezbedni. Na kraju su izabrali rešenje. Postavili su metalnu ogradu.

“Pasarela koja se nalazi u Preljini ne služi ničemu, preko nje ne prelazi niko i predstavlja samo ruglo sela. Poprilično je strma i deca iz bezbednosnih razloga ne idu preko nje. Nama treba da se obezbedi siguran prelazak preko ulice. Postavljanjem bankina, saobraćaj se još više ubrzao”, kaže Miloš Trifunović iz Preljine.

Krajem avgusta prošle godine, iz Preljine je poslato otvoreno pismo nadležnima u državi i lokalnoj samoupravi u kome se navodi tragičan bilans stradalih pešaka, ali i ostalih učesnika u saobraćaju na delu Ibarske magistrale u kome ona deli Preljinu na dva dela.

Imajući u vidu da je najveći broj stradalih po spisku koji je Aleksandar Radojević, predsednik MZ Preljina dostavio u svom pismu, život izgubio na magistrali pre nego što su ulični prodavci postavili svoje tezge, on kaže za N1 da je jasno da je postavljanje ograde imalo sasvim drugu svrhu od one koja je inicirana.

“Prvi predlog je bio da se naprave po dve trake u oba smera i između pešačko ostrvo, kako bi pešaci mogli da zastanu i onda da nastave da prelaze. To je nešto što je zahtevalo više novca od lokalne samouprave kako bi se rešio problem. Ali, onda je neko iz Grada Čačka zajedno sa nadležnim inspektorom iz Užica doneo solomonsko rešenje. Staviti čelične branike od tačke A do tačke B, kako bi zamazali oči meštanima”, objašnjava Radojević.

Bankine su postavljene po nalogu republičke inspekcije, a nakon što se mesna zajednica obratila Vladi Srbije da se nešto uradi po pitanju bezbednosti saobraćaja.

Izvor : N1

Iako nema informacije o tome odakle je potekla inicijativa za postavljanje metalne ograde u Preljini, iz Puteva Srbije kažu da je izgradnja trotoara, pešačkih i biciklističkih staza, uz državni put kroz naselje, obavezujuća za lokalne samouprave. Iz Puteva Srbije kažu da troškovi izgradnje elemenata, kao i projektne i tehničke dokumentacije pripadaju lokalnim samoupravama. Tek kada se ispune takvi uslovi, Putevi Srbije kažu da mogu daju takvu saglasnost.

Kako navode ulični prodavci, bezbednost postavljanjem bankina neće biti ništa bolja, jer u tom delu gde će biti postavljene nije bilo tragičnih slučajeva. Najveći problem je sama raskrsnica kod crkve sa dva skretanja, kao i okolne ćevabdžinice gde najviše i staju kamiondžije, a za to se ne nudi nikakvo rešenje.