in

Beograd između sadašnjosti i budućnosti

Dok čekaju i zvanično raspisivanje izbora za 3. april, političke partije počinju sa promotivnim aktivnostima i predstavljanjem svojih planova. Vlast najavljuje velike projekte za Beograd, a opozicija ukazuje na one još nezavršene. A kako Beograd vide građani?

„Nekako mi je Beograd malo tmuran i ljudi su neraspoloženi, ali, ipak, kad vidite nešto lepo, nekako izmami nešto pozitivno u vama“.

Kakav Beograd žele da vide građani i koji su njihovi problemi?

„Trebalo bi da ima više zelenila, više cveća, malo da oplemenimo ovaj grad sa lepim stvarima“.

“Toliko toga je urađeno loše tako da…ko će to sve da ispravi i kako”.

“Izgradnja kanalizacije u ovim prigradskim opštinama je jedan od gorućih problema ovog grada”.

“Mislim da su neki ključni gradski problemi najviše u saobraćaju gde je postalo nemoguće da se parkira, gde je postalo nemoguće da se prođe u nekim najopterećenijim satima u Beogradu… Izgradnja metroa, ali onom pravom linijom koju je predložio čini mi se Saobraćajni fakultet ili Građevinski”.

“Sve politike koje se u gradu donose i sprovode treba da budu usmerene pre svega na to kako je deci pošto deca nisu naša budućnost već i sadašnjost”, rekli su građani s kojima smo razgovarali.

Za pokret Ne davimo Beograd jedan od gradskih problema se nalazi na uglu Hilandarske, Palmotićeve i Ulice Džordža Vašingtona.

Izvor : N1

“Otežan je odlazak na posao, otežan je povratak s posla, otežano je ljudima sa bebama, otežano je naravno invalidima da se kreću po ovakvom trotoaru”, rekla je Jovana Tomić iz Ne davimo Beograd.

Aktuelna gradska vlast najavljuje da će u narednih osam godina izgraditi sedam mostova, dva tunela, 150 kilometara biciklističikih staza.

“To znači da ćemo građanima omogućiti da potpuno komforno koriste bicikle”, rekao je zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić.

A koliko je komforno onima koji se nađu u Hilandarskoj? Rekonstrukcija ovog dela Beograda počela je još polovinom 2019. godine, a rokovi su probijani više puta. Neupotrebljeni pločnici još stoje na ovom trgu.

“Probijanje rokova, jako loše urađen trg, zatim ogromna cena koštanja svega ovoga što je urađeno u zelenom bulevaru i ono što je najvažnije nezadovoljni ljudi, nezadovoljni korisnici koji ga koriste”, kaže Radomir Lazović iz Ne davimo Beograd.

Nekadašnji gradski urbanista Đorđe Bobić ukazuje da u gradu ima štetnih projekata koji se ne mogu ispraviti, ali smatra da je važno “vratiti institucijama njihovu stručnu ulogu”.

Institucije moraju da budu vraćene u igru, u punom smislu te reči. I vratiti javnost u igru – i stručnu i laičku javnost. Znači građani, stanovnici bilo kog grada, ne samo Beograda”, kaže Bobić.

Jedan od prvih poteza, prema njegovom mišljenju, bio bi početak izrade strateškog plana Beograda.