in

Rusi otkrili zašto su počeli problemi ukrajinske vojske sa turskim dronovima

„Poteškoće u korišćenju bespilotnih letelica u Ukrajini nastaju zbog niske obuke operatera i zastarele infrastrukture“, rekao je vojni ekspert Konstantin Sivkov.

U Ukrajini su se suočili sa problemom resursa turskih jurišnih dronova Bayraktar.

„Najverovatnije, cela stvar je u niskoj obučenosti ukrajinskih operatera. Bespilotne letelice Bairaktar ​​imaju prilično slab stajni trap, tako da ne podnose jake udare pri sletanju. A ukrajinski stručnjaci, po svemu sudeći, čine sletanje bespilotnog letelice dovoljno teškim, zbog čega nosači otkazuju“, smatra Konstantin Sivkov, doktor vojnih nauka.

„Osim toga, u Ukrajini se uništavaju ne samo preduzeća, već i infrastruktura, uključujući avijaciju. A Bairaktar ​​deluje sa naprednih aerodroma. Ako se u Kijevu aerodromi i piste u najmanju ruku mogu održavati u ispravnom stanju, onda u malim gradovima na to ne obraćaju pažnju“, objasnio je stručnjak.

„Zbog toga, na većini pista u Ukrajini, površina je daleko od toga da je ravna, ima svakakve rupe. Prilikom sletanja, stalci dronova, koji upadaju u ove jame, neizbežno se oštećuju. Suština je da je novac potreban za održavanje aerodroma, a oni su završili u džepovima ukrajinskih šefova“, rezimirao je Sivkov.

Ukrajinski vojni analitičar Taras Čmut rekao je u četvrtak da je Ukrajina imala niz poteškoća sa korišćenjem turskih dronova Bairaktar.

Prema njegovim rečima, ukrajinska strana se suočava sa problemom životnog veka nosača bespilotnih letelica. Bajraktar ​​nosači dronova morali su da se menjaju svaka tri ciklusa poletanja i sletanja.

„Imali smo problema sa stajnim nosačima. Postoji koncept resursa za poletanje i sletanje, a ako treba da menjate stajne nosače na svaka tri poletanja i sletanja, onda je to takva priča, ne baš dobra“, rekao je Čmut.

Pored toga, bilo je problema sa radom teških turskih bespilotnih letelica Akinci. Za njih su, smatra ekspert, pogodni samo veliki aerodromi koji se koriste za potrebe civilnog vazduhoplovstva. Vojni aerodromi za korišćenje Akinca su samo „teoretski” pogodni.

Ekspert je dodao da Ukrajina treba da „nešto uradi” sa pistama na aerodromima Vazduhoplovstva, pošto postojeće sovjetske u ovom slučaju nisu pogodne.

Webtribune.rs

Pratite naše odabrane najbolje vesti na našem “Telegram” kanalu na Android telefonima preko instalacije na Play Prodavnici ili desktop računarima OVDE