in

Zašto mršavljenje u jednom trenutku – stane?

Kako gubimo kilograme, naše telo se opire i bori. Često se dešava da, uprkos pridržavanju pravilne ishrane i redovnom vežbanju, prestanemo da mršavimo ili se mršavljenje uspori.

U nastavku vam otkrivamo najčešće krivce za ovaj problem.

Kada mršavljenje stane

Ne zaboravite na mišiće

Neretko se dešava da počnemo s režimom ishrane i s treninzima, a posle mesec dana vaga pokazuje – više kilograma! Ukoliko smo se režima zaista pridržavali, to ne mora da znači da smo se ugojili, već počinjemo da dobijamo mišićnu masu. Zato, umesto merenja na vagi, koristite metar.

Ne vodite računa šta jedete

Potrebno je biti svestan šta unosimo u telo tokom procesa mršavljenja. Pišite dnevnik ishrane i pratite šta se unosili u toku dana.

Ne konzumirate dovoljno proteina

Proteini ubrzavaju metabolizam i neophodni su za pravilno funkcionisanje mišića. Uz to, sprečavaju veći unos kalorija i napade gladi. Za doručak obavezno unosite proteine i osećaćete manju glad i potrebu za slatkišima.

Previše kalorija

Veliki broj ljudi unosi više kalorija nego što im je potrebno i zato ne gube kilograme. Koristite kalkulator kalorija kako biste pratili njihov unos u toku dana. Takođe, moguće je da nije problem u broju kalorija, već u vrsti namirnica koje birate.

Trening snage

Kardio treninzi nisu dovoljni za mršavljenje (ali su neophodni!), stoga razmislite o tome da počnete da dižete tegove. Na taj način ćete sprečiti usporavanje metabolizma i sagorećete masne naslage.

Emocionalno prejedanje

Čak i ako se hranite zdravo, moguće je da ćete se prejedati, čak i od zdravih namirnica poput orašastih plodova ili žitarica. Izbegavajte grickanje između obroka! (Pročitajte i… Nekoliko pametnih saveta za brzo mršavljenje)

Pijte više vode

Voda treba da vam bude najbolji prijatelj. Isto tako, izbegavajte zaslađena pića, iako nose etiketu „bez šećera“. Ukoliko vam se pije sok, napravite ga sami.

Nedovoljno sna

Kvalitetan san je neophodan za pravilno funkcionisanje celog tela, pa tako i za proces mršavljenja. Osigurajte sebi najmanje 7 sati kvalitetnog sna u toku noći.

Andres Ayrton via Pexels