in

Zablude o vežbanju u koje bi trebalo da prestanemo da verujemo

Zablude o vežbanju usporavaju naš proces, sprečavaju dolazak do željenog cilja i ugrožavaju i naše zdravlje. Evo koji su to najveći fitnes mitovi. 

Vežbanje je jedini pravi način uz pomoć kojeg možete da održavate telo gipkim, vitkim i vitalnim. Ali ima puno različitih vrsta rekreacije pa je bitno da odaberete onu koja će vam odgovarati. Kako ne biste podlegli krivim informacijama koje vas mogu obeshrabriti u vežbanju donosimo vam 5 čestihmitova.

Zablude o vežbanju

1. Šetnja nije korisna kao trčanje?
Zabluda: Trčeći ćete potrošiti više kalorija nego što biste potrošili šetajući

Istina: Pređu li trkač i šetač istu udaljenost, sagoreće približno istu količinu kalorija. Istraživanja su pokazala kako su trajanje i kontinuitet vežbanja bitniji od samog intenziteta treninga. Ako želite da postignete rezultate potpuno je svejedno kojim tempom ćete trenirati.

Pročitajte i… Pravilno disanje tokom trčanja

2. Vežbanje pojačava apetit?
Zabluda: Vežbanje pojačava glad. Ako u teretani potrošite stotine kalorija, organizam će tražiti dodatni unos hrane.

Istina: Naprotiv, vežbanjem se postiže suprotni efekt, posebno kada je reč o rekreaciji. Trčite li ili hodate na otvorenom, a ne u klimatizovanom prostoru, visoka temperatura koju oslobađa telo prilikom rekreacije smanjuje apetit.
Ovo pravilo jedino ne vridi kod profesionalnih sportaša koji moraju da se pridržavaju posebnog režima ishrane. U oba slučaja potrebno je piti puno tečnosti.

3. Sve kalorije su iste?
Zabluda: Kalorije su kalorije, nebitno iz koje vrste hrane

Istina: Kalorije su gorivo koje dolazi iz ugljenihidrata, proteina i masnoća koje se nalaze u različitim namirnicama. Ako želite da izgubite višak kilograma izbegavajte namirnice kao što su testenina, pirinač i slatkiši, posebno u večernjim satima.

Hrana kao što je voće i povrće sadrži više tečnosti te nakon konzumacije daje osećaj sitosti.

Pročitajte i… 4 stvari koje treba uraditi odmah nakon treninga

4. Dijeta je dovoljna za održavanje telesne težine?
Zabluda: Radikalnim dijetama brzo i lako ćete smršati

Istina: Smanjeni unosom hrane možete smanjiti konfekcijski broj, ali tek uz vežbanje će vaš problem postati zauvek rešen. Vežbanjem razvijate mišiće, smanjujete količinu masnoće u organizmu i zatežete kožu.
Jedini način na koji se zdravo i sigurno možete rešiti nakupljenih kilograma je vežbanje. Osim što dijete mogu biti opasne i naporne, nisu dugoročne i izgubljeni kilogrami vrlo brzo će se vratiti.

5. Ne postoji idealno vreme za trening?
Zabluda: Nije bitno kada se vežba već jedino da se vežba

Istina: Ako je reč o šetnji gradom ili vožnji biciklom zaista nije bitno kada – već koliko često.

Ali, ako želiteda se rešite viška kilograma preporuka je da dan započnete vežbom, jer u jutarnjim satima trening je najdelotvorniji, te povećava količinu energije koja će vam trebati za ostatak dana. Jutarnja vežba pokreće metabolizam kao i doručak.

 

Ridofranz/iStock/Getty Images Plus via Getty Images