in

Ublažite menstrualne bolove bez analgetika

Gotovo polovina žena na svetu se svakoga meseca ima menstrualne bolove, potvrdila su nova istraživanja. Od ovoga broja, gotovo petina uopšte nije u stanju da se kreće ili da radi tokom ključnih dana svog ciklusa.

Šta izaziva menstrualne bolove i grčeve?

Glavni krivac za bolne menstruacije su hormoni prostaglandini. Pre nego što počne menstruacija, nivo prostaglandina raste i postaje najviši na dan kada krvarenje počinje. Ovo je ujedno razlog zbog kojeg je bol najjači upravo u tom trenutku. Kako se endometrijum materice tanji, tako nivo prostaglandina opada i bol se smanjuje.

Kako da umanjim menstrualne bolove?

Joga

Istraživanje je pokazalo da žene koje najmanje jednom nedeljno praktikuju jogu imaju manje problema sa menstrualnim bolovima. Neophodno je da tri meseca posvetite vežbanju, kako biste osetile prve rezultate, pokazalo je ovo istraživanje. (Pročitajte i: Rešite se bolnih i obilnih menstruacija prirodnim putem)

Termofor

Materica je mišić – tokom menstruacije, on je u grču. Toplota je odlična za opuštanje svakog mišića, pa i ovog. Istraživanje koje je poredilo dejstvo termoforna i ibuprofena pokazalo je da su oba sredstva jednako učinkovita!

Akupunktura

Azijska alternativna medicinska disciplina doprinosi opuštanju celog tela, pa se samim tim opušta i matericea. Smanjuje se upala, pa opada i nivo bola koji podstiče menstrualno krvarenje.

Čajevi

Kamilica i nana se, u nekim kulturama, koriste za umirivanje menstrualnih grčeva. Takođe, umirujuće dejstvo imaju i đumbir i komorač, te bi se i za njima moglo posegnuti tokom ovih dana.

Magnezijum

Istraživanje na Univerzitetu u San Dijegu pokazalo je da magnezijum, ukoliko je redovno na jelovniku, može da umiri simptome PMS-a i bolne menstruacije. Ovaj mineral možete da nađete u bademima, španatu, jogurtu… ili, u krajnjoj liniji, suplementima.

Esencijalna ulja

Pojedine arome mogu da doprinesu ublažavanju grčeva tokom ciklusa, tvrde u istraživanju koje potpisuje udruženje američkih ginekologa. Oni su preporučili ženama masažu donjeg stomaka esencijalnim uljima lavande ili majorana.

Vežbanje

Vežbanje podstiče stvaranje endorfina u telu, a endorfin nas opušta i čini raspoloženim. Da biste osetile dobrobiti vežbanja i tokom bolnog ciklusa, neophodno je da vežbate najmanje tri puta nedeljno tokom dva meseca.

Ishrana

Ako tokom PMS i same menstruacije, smanjite unos mesa, trebalo bi da osetite olakšanje. Preporučljivo je da jedete i dosta koštunjavog voća, kao i ribu. (Pročitajte i… Namirnice koje neutrališu napetost)

Polina Zimmerman via Pexels