in

Šta je, kako nastaje i kako se leči?

Fitnes mamurluk dovodi do osećaja malaksalosti i glavobolje nakon treninga, a evo šta nam time telo poručuje. 

Kao jedna od najčešćih prednosti fizičke aktivnosti spominje se navala endorfina nakon treninga kada se osećamo i više nego odlično. Međutim, šta se zapravo događa kad se nakon treninga osećamo loše? Prema istraživanju američkog brenda Lifeaid – fitnes mamurluk realna je stvar i uveliko utiče na vežbače.

Fitnes mamurluk – o čemu se radi?

Prema studiji, ovo stanje može uključivati bol koji sprečava ljude da obavljaju druge svakodnevne aktivnosti, baš kao i mamurluk izazvan alkoholom. Istraživanje je pokazalo da je 29 % ispitanika napustilo posao, a 55 % ih je ostalo kod kuće zbog neke vrste simptoma poput iscrpljenosti, mučnine i glavobolje. Doktorka, lična fitnes instruktorka i nutricionistkinja Lejla Degan kaže da ne postoji jasna definicija koja bi objasnila mamurluk u fitnesu. Neki ljudi govore o bolu u mišićima, a kao simptome ističu jaku bol, izraziti umor, slabost i mučninu do 24 sata nakon treninga.

Zašto dolazi do takvog osećaja nakon treninga?

Doktorka ističe da postoji mnoštvo bioloških razloga zbog kojih se nakon treninga možete osećati loše. Tokom vežbanja, zalihe glikogena u mišićima se iscrpljuju. Tada se telo bori za održavanje nivoa glukoze u krvi što može rezultirati osećajem umora i vrtoglavice. Istovremeno, znojenjem gubimo tečnost, a time i so, zbog čega pada krvni pritisak i dolazi do vrtoglavice. Nadalje, objašnjava da osećaj mučnine može biti uzrokovan nakupljanjem mlečne kiseline u mišićima.

Naime, u tim slučajevima, tokom treninga telo ne može da zadovolji povećanu potrebu za kiseonikom pa upravo to dovodi do stvaranja mlečne kiseline zbog čega se ljudi osećaju slabo, imaju bolove u stomaku ili grčeve.

Međutim, svi ti simptomi mogli bi biti i znak preterivanja u vežbanju čime organizam poručuje da je možda vreme da usporimo.

Pročitajte i… Koliko je dovoljno trenirati? Evo koji znakovi nam ukazuju da smo odradili dobar trening

Kako sprečiti ovu pojavu?

Prilagođavanje treninga i ishrane ključan je korak u izbegavanju ovih simptoma. Ako ste tek počeli da trenirate, nemojte preterivati, već radite serije manjeg i kraćeg intenziteta. Vežbanje postepeno nadograđujte. Tako se i vaš organizam prilagođava treningu, gradi veću toleranciju na mlečnu kiselinu i omogućuje treniranje bez bola.

Čak i ako ste iskusan vežbač, nije pametno forsirati svoje telo iznad tačke normalnog napora jer tako nešto dovodi do telesnih, mentalnih i hormonalnih problema. Obavezno pijte vodu kako biste nadomestili izgubljenu tečnost, zagrevajte se pre treninga, ne jedite obilne obroke pre treninga i osluškujte kako se vaše telo oseća u svakom trenutku.

Priredila: Tatjana Zoka

Tekst originalno objavljen na: ljepotaizdravlje.hr

Photo by Andres Ayrton via Pexels