in

Plan ishrane čuvenog doktora Fila! Koliko je efikasna?

20/20 dijeta je plan ishrane čuvenog dr Fila, a mi u nastavku pokušavamo da otkrijemo koliko je efikasna. 

Uprkos dugotrajnoj popularnosti doktora Fila, sigurno se pitate kako to da bivši psiholog može da daje bilo kakve savete o ishrani i gubitku viška kilograma. Pa ipak, mnogi su probali ovaj režim ishrane, a neki su i te kako zadovoljni rezultatima.

Ali hajde da krenemo redom.

20/20 dijeta – o čemu se zapravo radi?

Doktor Fil Makgro, poznatiji kao dr Fil, objavio je knjigu: „20/20 dijeta: Pretvorite viziju gubitka kilograma u stvarnost“. S ovom knjigom, pokušao je da pomogne osobama koje se bore s viškom kilograma, kako bi stigle do svog cilja.

Inače, doktor Fil je klinički psiholog i još od 2002. vodi emisiju „Dr Fil“ preko koje se i proslavio.

Bilo kako bilo, 20/20 dijeta bazirana je na termičkom efektu hrane (broju kalorija koje naše telo potroši dok vari, apsorbuje i koristi nutrijente iz hrane). Prema knjizi, 20 „moćnih namirnica“ zahtevaju mnogo energije kako bi se svarile. Stoga, što više kalorija potrošimo prilikom varenja ovih namirnica, manje kalorija će telo na kraju zapravo uskladištiti.

Dijeta uključuje četiri faze, a svaka se sastoji od postepene restrikcije. Uz to, dr Fil nudi i psihološke trikove kako sprečiti prejedanje (na primer, pranje zuba kada osetimo „napad gladi“).

Uz sve to, dr Fil savetuje i redovnu fizičku aktivnost, kako bi ceo program bio efikasniji.

Pročitajte i… Keto dijeta – za i protiv

Kako izgleda ova dijeta?
  1. faza – petodnevni bust (konzumiranje isključivo dozvoljenih 20 namirnica: bademi, jabuke, leblebije, kokosovo ulje, bakalar, suve i sveže šljive, jaja, zeleni čaj, sočivo, zeleno lisnato povrće, maslinovo ulje, senf, kikiriki puter, pistaći, grožđice, raž, tofu, whey protein, jogurt)
  2. faza – petodnevno uzdržavanje od većine namirnica (uz već navedene namirnice, možete dodati: borovnice, smeđi pirinač, šargarepu, piletinu, indijski orah, pečurke, ovsene pahuljice i tunjevinu)
  3. faza – dvadesetdnevno održavanje (polako uvodite sve namirnice koje ste inače konzumirali, a idealno bi bilo uvrstiti avokado, pasulj, paradajz, kinou, maline i spanać)
  4. faza – upravljanje, kada nastavite da se hranite normalno, poštujući savet o redovnoj fizičkoj aktivnosti, uzdržavanju od slatkiša, prerađene hrane i sl.

Uz to, savet je da se vežba 3 do 4 sata nedeljno malim intenzitetom i dva do tri sata jakim intezitetom.

Koje namirnice izbegavati?

Savet je da izbegavate slatkiše, testeninu, prerađeno meso (kobasica, salama i sl.), grickalice poput čipsa i štapića, kao i sokovi.

Pijte vodu, nezaslađene čajeve i prirodne sokove poput limunade. Isto tako, dozvoljena je kafa, bez šećera.

Cats Coming via Pexels