Osećaj nadutosti: Kako ga se otarasiti?

Svako s vremena na vreme ima osećaj nadutosti, ali ukoliko se to dešava svaki put nakon obroka, potrebno je da posvetite pažnju tom problemu. Osim fizičkog bola i neprijatnosti, nadutost utiče i na osećaj umora, neraspoloženje i na produktivnost.

Naravno, kad god posumnjate da se „nešto čudno“ dešava u vašem organizmu, ne treba se dvoumiti niti čekati već zakazati pregled kod izabranog lekara.

A evo i šta u međuvremenu možete učiniti.

Šta izaziva osećaj nadutosti?

Nadutost nastaje nakon što se u želucu nakupi velika količina vazduha i gasova. Može biti izazvana prekomernim unošenjem hrane ili pak usled osetljivosti na određenu namirnicu.

Do osećaja nadutosti često dolazi i pre menstruacije, a nadutost u tom slučaju može biti praćena grčevima, osećajem sitosti i bola u abdomenu.

Kako sprečiti osećaj nadutosti?

Žvaćite celer

Celer se u narodnoj medicini koristi kao digestivna pomoć u kontrolisanju nadutosti i gasova, a efikasan je i kao laksativ i diuretik.

Fizička aktivnost

Neki oblik kardio vežbi, makar i ubrzano šetanje, kao i joga, mogu da umanje nadutost u stomaku.

Čaj

Čajevi od mente, maslačka ili đumbira ublažavaju osećaj nadutosti i podstiču varenje. Uz to pijte dovoljno vode.

Prebiotici

Detoksikacija i rebalans crevne flore pomaže u uklanjanju nadutosti. Konzumirajte namirnice bogate prebioticima poput jabuke, listova maslačka (dodajte ih u mešavinu različitih zelenih salata), špargli, artičoke… Hranu žvaćite polako.

Kada je nadutost razlog ta brigu?

Ukoliko imate hroničnu, bolnu nadutost, to može biti razlog za uzbunu. U tom slučaju, nadutost može biti izazvana određenim vrstama raka, celijakijom, sindromom nervoznog creva, povećanim nivoom hormona i sl. (Pročitajte i… 5 znakova da je nadutost posledica ozbiljnog zdravstvenog problema)

U svakom slučaju, važi savet s početka teksta – obavezno se obratite lekaru!

 

Natalie via Pexels