in

oni koje bi trebalo izbegavati!)

Najzdraviji položaji za spavanje su oni koji nam pomažu da utonemo brže u san i da provedemo mirnu noć.

Iako već godinama čitamo o tome koliko je kvalitetan san ključan za celokupno zdravlje, retko ko istinski na to obraća pažnju. Na kraju dana, jedino nam je važno da se samo „bacimo u krevet“ i koliko-toliko naspavamo i dočekamo spremni naredni dan.

Međutim, pored brojnih faktora (ishrana, fizička aktivnost), na kvalitet sna utiče i položaj u kojem spavamo. A evo i koje bi trebalo izabrati, a koje izbegavati.

Najzdraviji položaji za spavanje

Na leđima

Spavanje na leđima ima najviše benefita na kvalitet sna. Na ovaj način omogućavamo gravitaciji da „pritiska“ lice i grudi, što je posebno značajno za ljude koji pate od gorušice. Lagano izdignuta glava omogućiće crevima da pravilno rade tokom sna. Međutim, ovaj položaj se ne preporučuje osobama sa apnejom, jer pogoršava hrkanje.

Na levoj strani

Spavanje na desnoj strani pritiska krvne sudove i sprečava cirkulaciju. Zbog pritiska na venama, telo se često pomera tokom noći, jer ne dobija dovoljno kiseonika. Ipak, kada spavamo na levoj strani, kardiovaskularni sistem radi bez smetnji. Srce lako pumpa krv i nema toliko pritiska na ovaj deo tela. Međutim, ukoliko nemate problema sa srcem i cirkulacijom, nema razloga da menjate položaj, ako ste navikli da spavate na desnoj strani.

Pročitajte i… Jutro bez bola u leđima – Izaberite najbolji položaj za spavanje

Na stomaku

Ovaj položaj ravnomerno raspoređuje težinu duž cele kičme a uz to, pomaže i osobama sa gorušicom. Ipak, osobe koje hrču bi trebalo da izbegavaju ovaj položaj.

Koji položaj izbegavati?

Podignuta noga

Položaj u kojem je jedna noga podignuta, odnosno savijena u kolenu, i nije tako bezazlen. Naime, ovo bi potencijalno moglo da našteti ljudima koji imaju bol u leđima. Pritisak na jednoj nozi tokom noći oštećuje leđa. Pokušajte da između nogu stavite jastuk prilikom spavanja.

Photo by Mikhail Nilov via Pexels