in

Lako se praktikuje i koje benefite po zdravlje ima?

Kome je aerial joga namenjena i koje benefite za telo i psihu donosi ovaj oblik vežbanja? Ova pitanja postavili smo Jeleni Mirković, fitnes instruktorki u Supaerial Fitness Yoga.

Priredila: Nadežda Jokić

Aerial (lebdeća ili antigravitaciona) joga specifičan je način vežbanja joge u vazduhu.
Program uz koji radim zove se Supaerial – u pitanju je sveobuhvatan rekreativni aerial, antigravitacioni program body, mind and soul koncepta, koji obuhvata elemente joge, fitnesa, akrobatike i plesa, objašnjava Jelena.

Vežba se uz jedinstveni rekvizit u vidu velike svilene marame koja visi s plafona, te pridržava vežbače da lebde u vazduhu. Svako može da praktikuje ovaj vid joge – postoje njeni različiti nivoi, pa će svako pronaći intenzitet koji mu odgovara.

Benefiti ovakvog načina vežbanja zaista su mnogobrojni. Opšte je poznato da vežbe joge oplemenjuju svakodnevnicu i idealne su za poboljšanje opšteg zdravlja, a ovo vežbanje uz svilu pruža mogućnost da antigravitacionim pokretima trening doživimo još intenzivnije, dodaje Jelena.

Ovaj metod vežbanja utiče na celo telo. S obzirom na to da je neophodno sve vreme držati se za svilu, prvenstveno će se aktivirati gornji deo tela. Ali pošto je u pitanju sveobuhvatni rekreativni program, raznim položajima aktiviramo i ostale grupe mišića. Različite vežbe snage, fleksibilnosti, balansa i koordinacije – sigurno će zatezati, oblikovati telo i popraviti držanje, dok će tranzicije iz jednog položaja u drugi doprineti gracioznijem kretanju i eleganciji pokreta.

Aerial joga – položaji

Ratnik


Odlična vežba koju mogu praktikovati početnici, za razvijanje snage, fleksibilnosti i balansa.
Koristi: Jača i isteže mišiće nogu, prepone i fleksor kuka. Utiče na abdominalne mišiće, učvršćuje sedalne mišiće i poboljšava balans. Poboljšava koncentraciju, jača samopouzdanje i podstiče na odlučnost.

Petar Pan

Aerial arabeska za osvešćivanje tela. Pogodna i za početnike i za naprednije vežbače.
Koristi: Razvija lepotu pokreta, isteže i jača grudne, abdominalne i mišiće ruku. Podstiče eleganciju.

Sirena

aerial joga
Napredni antigravitacioni položaj za jačanje celog tela.
Koristi: Jača abdominalne, sedalne i leđne mišiće. Angažuje mišiće nogu, ruku, rameni pojas i isteže grudne mišiće. Poboljšava balans, pojačava samouverenost i podstiče na usredsređenost.

Leptirić


Ovaj položaj predstavlja jednu od osnovnih aerial joga poza koju je veoma lako izvesti.
Koristi: Otvara kukove, jača leđne i stomačne mišiće, isteže kvadriceps, prepone i stopala. Pored fizičkih koristi, ovaj položaj će nam pružiti osećaj smirenosti i usmeriti nam pažnju na unutrašnjost našeg bića.

Golubica


Poza koja ima mnogobrojne varijacije od onih osnovnih pogodnih za početnike pa do nekih veoma naprednih varijanti. Radi se o jednoj od osnovnih antigravitacionih inverzija.
Koristi: Isteže grudne, abdominalne, kao i mišiće ruku, ramena i nogu. Otvara grudni koš, vrši dekompresiju kičme i poboljšava cirkulaciju. Smiruje um i podstiče otvorenost prema okolini.

3 efekta aerial joge za telo i psihu

Pomeranje granica

Aerial vas brzo dovede u poziciju da možete da izvedete nešto što na početku praktikovanja niste mogli ni da zamislite. To će vam povećati samopouzdanje i zadovoljstvo, što će se kao uspeh reflektovati i na druge aspekte života.

Bolje raspoloženje

Ovaj način vežbanja je moćan booster raspoloženja. Dok se prevrćemo, okrećemo, letimo, igramo se, lučimo hormone sreće. I neminovno je da će doći do boljeg raspoloženja, što će se odraziti kako na stanje organizma tako i na okolinu.

Antiejdžing

Sastavni elementi antigravitacionog vežbanja su obrnuti položaji tj. inverzije. U takvim položajima doživljavamo potpunu dekompresiju kičme, čime produžavamo vitalnost celog tela. Dekompresijom prolongiramo takozvano skupljanje i smanjivanje, pa tako odlažemo i starenje, dok ubrzana cirkulacija, neminovna usled inverzija, daje instant sjaj koži nakon svakog časa joge.

Foto: Srđan Bosnić

Pročitajte i… Kundalini joga za rasplamsavanje strasti

Srđan Bosnić