Kalistenika: Vodič za početnike

Da li ste dosad čuli za pojmove poput kalistenika, pliometrika, izometrika? Ne nisu u pitanju matematičke grane. Zapravo, svi ovi pojmovi deo su fitnes žargona, a evo o čemu se radi.

Šta je kalistenika?

Zvanično, kalistenika je tip fitnes treninga koji koristi gravitaciju i težinu tela kao primarni izvor otpora. Jednostavnije rečeno, to je ono što većina nas ne voli kada su treninzi u pitanju.

U prevodu, vežbe poput sklekova, zgibova, čučnjeva, „mauntin klajmbera“… sve je to kalistenika.

Benefiti kalistenike

Ovakav način treninga utiče na povećanje mišićne mase, ali i pomaže u gubitku kilograma, budući da mišići brže sagorevaju masne naslage.

Studija iz 2017. godine pokazala je da je upravo ova fitnes rutina efektivna kod poboljšanja snage, kompozicije tela i držanja, bez korišćenja dodatne opreme. (Pročitajte i… Kardio trening od samo 15 minuta)

Kalistenika: 2 sjajna treninga za početnike

1 Tabata

U pitanju su visoko intenzivni treninzi koji se izvode uz striktno merenje vremena (4 minuta najčešće).

Primer tabata treninga:

Čučnjevi – 20 sekundi

Pauza – 10 sekundi

Sklekovi – 20 sekundi

Pauza – 10 sekundi

Ponovite još 7 rundi da biste odradili propisanih 8 rundi.

Pauza – 2-3 minuta

2 EMOM

Trening punog naziva „Every Minute on the Minute“ uključuje vežbe koje radimo pun minut, a zatim odmaramo.

 

Zaključak: Kalistenika je sjajan tip treninga, jer je bezbedan, efektivan, pristupačan i fleksibilan (može da se radi bilo gde).

Isprobajte već danas!

gorodenkoff/iStock/Getty Images Plus via Getty Images