in

Kako zaustaviti želju za slatkim: Najbolji saveti eksperata

Odgovor na pitanje kako zaustaviti želju za slatkim donosi nam upravo nauka. Evo o čemu se radi.

Jesti slatko nije problem, jer šećer daje našem telu energiju koja nam je potrebna za život. Ali, kad ga jedemo previše, to može dovesti do ozbiljnih nuspojava – i stalne želje za šećerom.

-Šećer je povezan s umorom, debljanjem, kardiovaskularnim bolestima, dijabetesom tipa 2, Alchajmerovom i drugim vrstama demencija, upalom i opštom slabošću, objašnjava de Suzan Pirs Tompson, naučnica specijalizovana za psihologiju ishrane. Ona kaže da je najveća nevolja sa šećerom je to što izaziva zavisnost kao i kokain.

Ako želite da konačno počnete da jedete intuitivno i da ne budete zavisni od hrane, ali osećate da ipak previše želite određene proizvode zasićene šećerom, razmislite o tome da se oslobodite šećera . Da biste to učinili, možete zaujek izbaciti sav dodani šećer iz svoje ishrane ili razmislite o kratkom razdoblju detoksa,

Kako zaustaviti želju za slatkim

-Ako imate dugu istoriju žudnje za šećerom, razmislite o potpunom uklanjanju šećera iz ishrane. Dajte sebi osam sedmica da ponovo pokrenete svoj sistem. Vaša čula ukusa će se prilagoditi nakon dvse sedmice, a centri za zavisnost u mozgu će slediti njihov primer sa značajnim izečenjem nakon osam sedmica, navode stručnjaxi.,Ovo su mali saveti kako u tome da uspete.

Prestanite da jedete šećer
Da, znači, nema varanja. Nemojte se zavaravati da vam je dovoljno “samo malo čokolade”. Ako mislite da ste zavisni o šećeru, jedino rešenje je da prestanete. Baš kao što novi nepušač ponovno postane tavisan s prvim udisajem, kada je u pitanju šećer, nije puno lakše prestati. Takođe, nemojte koristiti zamene. Radije jedite sveže voće.

Pročitajte i… Kako zaista smanjiti unos šećera

Strpite se
Da, moguće je ostvariti svoj cilj u samo 14 dana! Najgori je početak, ali dobra vest je da će svaka ćelija lčula ukusa na našem jeziku nestati i zameniće je potpuno nova ćelija za samo dve nedelje. Dakle, nakon što prestanete sa šećerom i prestanete da napadate čula ukusa lažnom slatkoćom, za samo dve nedelje sve što pojedete biće slađe – to znači da ćete prestati i da žudite za slatkišimaNakon toga, to će pratiti i vaš mozak.

Nemojte komplikovati jela
Vrlo je važno da pratite šta jedete, odnosno, da vam obroci budu jednostavni za napraviti, i da imaju svu nutritivnu vrednost. Vaše telo je prava mala fabrika života i nemojte joj uskraćivati ukusnu hranu. To što se rešavate preterane žudnje za slatkim ne znači da ne možete uživati u ukusnom batatu, ananasu, šumskom voću…

Izvor: ljepotaizdravlje.hr

cyano66/iStock/Getty Images Plus via Getty Images