in

Brzo ili dugo hodanje; Koja opcija je bolja i učinkovitija?

Brzo ili dugo hodanje, da li je zaista važno? Evo odgovora na ovo pitanje.

Ponekad imate pola sata, nekad sat vremena za šetnju, pa telefonirate s bliskim osobama ili slušate podkast. Ponekad, ipak, imate samo desetak minuta do autobusa ili tramvajske stanice. Koliko god mislili da je par minuta hoda premalo, ova aktivnost ipak i dalje nudi  prednosti kako na naše mentalno, tako i na fizičko zdravlje.

Međutim, postavlja se pitanje je li potrebno onda hodati brže kad imamo manje vremena, ili tempo nije toliko važan koliko vreme hodanja?

Brzo ili dugo hodanje?

Prednosti kratkih i brzih šetnji

Petnaest minuta bržeg hodanja dnevno je praktino jednako kao pola sata hodanja umerenog intenziteta. Ukratko, imate sve prednosti kardio vežbe, što znači da smanjujete rizik od kardiovaskularnih bolesti, jačate srce, poboljšavate svoje kognitivne funkcije i popravljate  raspoloženje. Stoga, 15 minuta može puno da znači, ali nemojte preterivati. Ne zaboravite da se zagrejete pre hodanja i da se uvek se dovoljno hidrirate.

Pročitajte i… Hodanje kao fitnes- podignite šetnju na viši nivo

Prednosti dugih šetnji blažeg tempa

Osim što ćete imati koristi koje hodanje daje dugoročno, sporijim tempom smanjićete rizik od povreda, umirićete  um i telo te ćete izgraditi izdržljivost i kondiciju.

Zaključak: što je bolje?

Ono što vama odgovara je ono što je bolje. Kompromis je – kombinacija. Jednom sedmično ili svake druge nedelje bilo bi dobro izdvojiti 10-15 minuta za nešto brže i kraće šetnje, dok ostalo vreme držite umeren tempo – naravno, s primerenom obućom i odećom za vremenske uslove. I da, to ne znači da u međuvremenu ne možete trčati, plivati, ići na fitnes ili voziti bicikl!

Izvor: ljepotaizdravlje.hr

gbh007/iStock/Getty Images Plus via Getty Images