in

Balansirana ishrana kao ključ dobrog zdravlja

Želim da se odreknem slatkog, ali jednostavno ne mogu!” Koliko puta ste čuli ili izgovorili ovu rečenicu? Šećeri se nalaze u voću, povrću, medu, ali i u mlečnim proizvodima i testu. Budući da su prisutni u skoro svim proizvodima, veoma je teško sasvim ih eliminisati iz svakodnevne ishrane.

Zbog toga, umesto da stupimo u skoro nemoguću misiju izbacivanja šećera i odricanja od sitnih zadovoljstava, korisnije je da se pozabavimo izbalansiranom ishranom i razmotrimo kakve sve „pametne” zamene za šećer postoje.

Prekomeran unos kalorija iz bilo kog izvora u kombinaciji sa nedovoljnom fizičkom aktivnošću, najčešće vodi prekomernoj telesnoj težini i povezanim bolestima. Postoje razni načini da se unete kalorije potroše, a u pomoć nam mogu „priteći” i zaslađivači, koji su odlični saveznici u kontroli težine. Zaslađivači ne izazivaju glad, ne povećavaju potrebu za slatkim te su dobar dodatak raznim napicima, a mogu ih koristiti i dijabetičari i trudnice. Oni su slađi od šećera i do 200 puta, stoga se koriste u malim količinama i naravno – potpuno su sigurni za upotrebu. Osim toga, oni se ne metabolišu u organizmu pa se većina njih izlučuje u nepromenjenom obliku, što je njihova dobra osobina. Zaslađivači su idealni saveznici za uživanje u hrani, a istovremeno mogu da nas podstaknu na pridržavanje određenog načina ishrane.

Pored izbalansirane ishrane, neophodna je i svakodnevna fizička aktivnost koja dovodi do smanjenja rizika za nastanak raznih oboljenja. Bez obzira na to koja vam fizička aktivnost prija, ne zaboraviti da je i hodanje fizička aktivnost koja će, ukoliko je praktikujete svakodnevno minimum 20 minuta u kontinuitetu, poboljšati vaše fizičko, a i mentalno stanje. Počnite polako i postepeno povećavajte nivo aktivnosti.

Psiho-fizički balans je ključ uspeha u svemu što radimo, a raznovrsnost u ishrani, bez prestanka uživanja u omiljenoj hrani i napicima uz fizičku aktivnosti, dobar su način za postizanje te ravnoteže. Umesto odricanja od sitnih slatkih zadovoljstava, uvedite raznovrsnu ishranu, koristite „pametne” zamene za šećer, svakodnevno se bavite fizičkom aktivnošću koja vam prija i budite umereni u svemu.

Promo