in

7 razloga zašto bi trebalo da ih isprobate

Ledene kupke, naročito nakon treninga, mogu vam pomoći da brže oporavite telo. Evo o čemu se zapravo radi.

Hladna hidroterapija je vid krioterapije, ali nije tako ekstrepan. Dok krioterapija uključuje izlaganje ekstremno niskim temperaturama (ispod 90 stepeni), ledene kupke su manje agresivne te podrazumevaju temperature od oko 10 stepeni.

Ipak, pre nego što uskočite u ledenu kadu, imajte na umu da je tajming krucijalan. Najbolje vreme za ledenu kupku je posle treninga, kada mišići žude za hlađenjem. Ukoliko predugo čekate, mišići će početi da se hlade sami od sebe.

Isto tako, ledena kupka ne bi trebalo predugo da traje. Nakon 15 minuta postoji opasnost od hipotermije. Ukoliko primetite da vam koža menja boju, vreme je da izađete iz ledene kade.

Ledene kupke- benefiti

Mnogi profesionalni sportisti, bodibilderi, pa čak i zvezde nakon nastupa, koriste ledene kupke, a evo i zašto su one zdrave.

Oporavak mišića

Kada smo izloženi hladnoj vodi, naši krvni sudovi se skupljaju i smanjuju. A kada izađemo iz hladne vode oni se naglo šire. Time, mišići izbacuju metabolički otpad. Rapidna promena u veličini krvnih sudova doprema mišiće kiseonikom i time se oni brže oporavljaju nakon napornog treninga.

Manji rizik od upala mišića

Svaka upala mišića predstavlja mikropovrede ovog dela tela. A hladna kupka bi mogla da umanji bolove i upale.

Pročitajte i… Šta je upala mišića?

Mentalno zdravlje

Ledena kupka potencijalno ima benefite po naše duševno zdravlje. Naime, hladna voda nas opušta i pomaže da se fokusiramo na disanje.

Bolji san

Istraživanja su pokazala da bi ledena kupka mogla da ima pozitivan efekat na centralni nervni sistem, što doprinosi kvalitetnijem snu.

Manji rizik od povreda

Budući da hladna voda ubrzava oporavak mišića, time umanjuje rizik od povreda tokom i nakon treninga.

Priprema tela za naredni trening

Budući da ledenim kupkama oporavljamo telo, ono je bolje pripremljeno na naredni trening. A samim tim doprinosimo i boljem i kvalitetnijem izvođenju vežni.

Jačanje imunog sistema

Postoje naučni dokazi koji ukazuju na to da ledene kupke jačaju imuni sistem. Naime, u jednoj studiji otkriveno je da osobe koje se tuširaju hladnom vodom imaju za 30% manje šanse da se razbole tokom godine.

 

Jacob Ammentorp Lund/iStock/Getty Images Plus via Getty Images