in

Istraživanje Foruma beogradskih gimnazija: Nastavnici dali Ružiću trojku

Nakon što je Forum beogradskih gimnazija sproveo istraživanje anketirajući 1.346 ispitanika, od kojih je 200 učenika i po 500 nastavnika i roditelja, predstavnici Foruma su se obratili nadležnim institucijama sa konkretnim predlozima za poboljšanje nastave u toku pandemije, rečeno je na konferenciji za medije u Beogradu.

Ispitivanje je pokazalo da je veliki broj učenika, nastavnika i roditelja bio dodatno opterećen tokom protekle školske godine i primene kombinovane nastave.

Čak 69 odsto učenika reklo je da su se osećali frustrirano, 70 odsto – zbunjeno i 46 odsto blago ili potpuno depresivno.

Roditelji su, takođe, imali poteškoća u protekloj školskoj godini, jer prema rezultatima ankete 41 odsto njih je reklo da su bili znatno više angažovani tokom kombinovane nastave, pomažući deci da savladaju gradivo.“Veoma su važni podaci koji pokazuju da je čak 87 odsto nastavnika reklo da su spuštali kriterijume prilikom ocenjivanja đaka“, rekao je predsednik Foruma beogradskih gimnazija Aleksandar Markov.

On je naglasio da su podaci koji pokazuju da je 41 odsto nastavnika uspelo da realizuje manje od 80 odsto gradiva, poražavajući.

Zbog kombinovanog modela, ali i nejasno organizovanog sistema nastave koji se, prema njegovim rečima, ne može nazvati onlajn nastavom, 76 odsto nastavnika istaklo je da učenici nisu dovoljno ozbiljno shvatili svoje obaveze tokom kombinovanog modela.

Nastavnici su ministra Ružića ocenili ocenama od 1 do pet, „tako da se može reći da je ministar završio godinu sa trojkom“, poručio je Markov.

Prema rezultatima ankete, 33 odsto nastavnika ocenilo je ministra ocenom jedan, 32 odsto ocenom dva, 24 odsto trojkom, 11 odsto četvorkom i samo dvoje nastavnika ga je ocenilo peticom, zbog čega taj „zanemarljiv podatak nije ušao u rezultate ankete“.

Kako bi nastava bila unapređena, nastavnici su najvećim delom tražili prilagođavanje gradiva uslovima nastave, kao i obezbeđivanje tehničkih uslova za njih i učenike.

Učenici su kao najznačajniju promenu koja bi unapredila nastavu naveli prilagođavanje vremena potrebnog za rešavanje testova dužini trajanja časova, ali i održavanje dopunske nastave i konsultacija.

Forum je kabinetu premijerke Ane Brnabić predao predloge, među kojima su najvažniji uvođenje prenosa časova uživo koji bi omogućili svim učenicima da u realnom vremenu slušaju nastavu.

„Ovaj model se pokazao kao veoma uspešan u tri beogradske gimnazije koje su ga primenjivale, a to su Osma, Deseta i Matematička gimnazija“, naglasio je Markov.

Kao bitan predlog, Markov je istakao i definisanja gradiva koje može da se „preskoči“, jer preporuka ministarstva da se može izbaciti 20 odsto gradiva nije dovoljno precizna i otvara mogućnost za greške, jer se može izbaciti gradivo koje će se možda naći na prijemnom ispitu, zaključio je on.

Nastavnicima veliki problem predstavlja i to što su jedini radnici koji ne mogu da biraju da li će uzeti novac za prevoz ili dobiti mesečnu kartu za gradski prevoz, kazala je potpredsednica Foruma beogradskih gimnazija Ana Dimitrijević.

Kako je objasnila, ukoliko bi nastavnici dobijali novac u vrednosti mesečne karte, uspeli bi da pokriju deo troškova goriva za sopstveni i time rasteretili gradski prevoz čime bi se pozitivno uticalo na suzbijanje pandijemije.