in

Aviokompanije se spremaju za nalet putnika ka SAD posle ukidanja zabrane

Aviokompanije su krenule u borbu da privuku što više vakcinisanih putnika iz 33 zemlje kojima je od ponedeljka dozvoljeno da putuju u SAD posle 18 meseci zatvorenih granica zbog koronavirusa.

Er Frans, Britiš ervejs, Junajted erlajns, kompanije koje obično puno zavise od transatlantskih i transpacifičkih veza, dodale su letove, izdvojile veće avione, i obezbedile dovoljno osoblja.

Najavu Bele kuće o ukidanju restrikcija mesecima su čekale razdvojene porodice, poslovni ljudi koji žure da se vide sa svojim klijentima ili obični turisti. Zbog virusa Vašington je drastično ograničio dolazak putnika iz tih zemalja, među kojima su zemlje iz Šengen zone, zatim Velika Britanija, Indija i Brazil.

Čim je ukinuta zabrana skočile su rezervacije karata. Britiš ervejz tako beleži skok od 900 odsto u potrazi za letovima i boravcima ka nekim američkim gradovima u danima pre Božića, u odnosu na nedelju pre objave američke vlade.

U Ameriken erlajnsu rezervacije su dan posle objave skočile 66 odsto za putovanja ka Velikoj Britaniji, 40 odsto ka EU i 74 odsto ka Brazilu.

Er Frans navodi da će sada biti popunjeniji avioni koji su dugo putovali sa brojnim praznim sedištima, i postepeno će se dodavati mesta. Er Frans je nedavno prešao sa tri leta dnevno između Pariza i Njujorka, što je najčešća destinacija, na pet letova. Takođe će na nekim letovima uvesti veće avione u kojima ima više mesta.

Er Frans predviđa da se do marta 2022. vrati na 90 odsto kapaciteta pre kovida na rutama ka SAD, u odnosu na 65 odsto u oktobru ove godine.

Posle verovatno male praznine u januaru i februaru, kompanije očekuju ponovo skok na proleće i pre svega na leto, koje je tradicionalno najunosnija sezona.

Za Junajted erlajns program letova ka Latinskoj Americi i njenim turističkim destinacijama već se vratio na nivo iz 2019, ali za internacionalne letove je samo na 63 odsto nivoa 2019. godine.

Američka kompanija računa uveliko na transatlantske letove, a na proleće će otvoriti nove destinacije ka Jordanu, Portugalu, Norveškoj i Švedskoj i uvesti dodatne letove za London, Berlin, Dablin, Milano, Minhen, Rim, i ponovo otvoriti veze prekinute za vreme pandemije medju kojima su Frankfurt, Nica i Cirih. Saobraćaj bi takođe trebalo da bude pojačan ka pacifičkim destinacijama, ali sporo.

Aviokompanija Singapur erlajns koja je u oktobru profitirala od otvaranja koridora za vakcinisane putnike između Singapura i Severne Amerike ipak očekuje da će se u decembru vratiti na 77 odsto letova iz vremena pre kovida između te dve zone, sa otvaranjem linija ka Sijetlu i Vankuveru.

Stručnjak za vazdušni saobraćaj Barket Hjui ocenjuje da kompanije imaju dovoljno aviona za novi nalet putnika.

Što se tiče osoblja moglo bi da bude nizvesnosti, smatra on. U SAD su kompanije sprovele velike programe dobrovoljnih odlazaka na početku pandemije pa su tako Ameriken i Sautvest nedavno morale da otkazuju letove zbog nedovoljnog broja osoblja.

Ostaje pitanje kada će poslovna putovanja, najunosniji segment za aviokompanije, da se vrate na nivoe pre kovida.

Više vesti o kovidu-19 i posledicama pandemije u zemlji i svetu čitajte na stranici Koronavirus.